vive-sequoia.reismee.nl

Installeren

Dag van vertrek, in de nacht van vrijdag op zaterdag vertrekken we uit Spijkenisse richting Frankrijk. Na 's nachts nog 3 x de dakkoffer herschikt te hebben kunnen we op pad. De eerste 500 km verliepen vlot. Bij Parijs stagneerde de zooi. Al enigszins verrot kwamen we tot de conclusie dat alle stopplaatsen druk waren. De rijen voor de toiletten waren lang en de koffie was prut. Zelfs Starbucks was uitverkocht. In de hitte met 20km per uur over de Tol is geen pretje, gelukkig hebben we de airco nog.

Na 14 uur in een dinkeytoy (oh, wat zijn we toe aan de Volvo in September) arriveren we op plaats van bestemming. Na even terug gerekend te hebben is dit ons 8ste bezoek aan Sequoia, en we krijgen nog steeds geen upgrade.

We krijgen de toegang tot onze caravan, een plek met 2 badkamers, 3 slaapkamers, satelliet tv, airco en uitzicht op de kinderboerderij. Gelijk ff boodschappen doen en we eten...... Broodje knakkies.

Na een nacht draaien snurken, (lees hel voor mensen die alleen goed slapen op een watermatras) werden we gewekt door Hendrik. Hendrik is onze huishaan. Hij nodigt al zijn vrienden uit voor het ontbijtbuffet bij ons, laat vrouwen niet eten, en gedraagt zich als haantje de voorste.

Onze eerste missie was de voorraad vullen. Dus de Lidl en de Leclerc om de nodige vlees, koffie en alcoholische versnaperingen te halen. Uiteraard zijn we weer de helft vergeten en kunnen na een saldo van 300€ in de camping winkel de rest aanvullen.

Wilco heeft het voornemen om de standaard te verhogen naar3 x per dag dronken en nuchter te worden (zijn drinkmaatjes zijn achter gebleven) want na de vakantie volgt een grote detox. Sporten afvallen staat dan op hét programma.

Inmiddels is iedereen onder invloed, onthaard, gewaxd, gescrubt, getrimd, geharsd en geschoren, om zo met een glad velletje het zwembad in te duiken.

Nu Wilco heeft gezien dat er een lama in onze achtertuin huist, is hij vast van plan om de uitdaging aan te gaan. Wordt vervolgd.......

Lia

Geweldig verhaal weer

Brenda

Weer leuk om te lezen en een fijne vakantie

rinske

gezelluggg geniet van je vakantie

Frances

Leuk om jullie avonturen weer te volgen!